Фокус рум конференция что это
Фокус-комната
Для проведения фокус-групп и интервью мы используем собственную фокус-комнату (focus room) в самом центре Москвы. Фокус-комната вмещает до 10 человек, клиентская до 4 клиентов.
Focus-room оборудована всем необходимым: проектор, экран, флипчарт, большой овальный стол, удобные стулья, кондиционер, тумба, Wi-Fi, 2 видеокамеры, незаметный микрофон.
В клиентской комнате висит большая плазменная панель, через которую идет трансляция фокус-групп и глубинных интервью. В распоряжении клиентов также кофе-машина, кулер, микроволновая печь, посуда, кондиционер, Wi-Fi, диван для 3-4 человек и стеклянный столик.
В помещении для респондентов есть 12 стульев, стол, планшеты для проведения скрининга, ручки, журналы для ожидающих.
В аренду focus-room входит: комната для сбора участников, клиентская и помещение для проведения фокус-групп и глубинных интервью (фокус-комната).
№ | Клиентская комната | Фокус-комната |
---|---|---|
1 | На 3-4 человека | На 8-10 человек |
2 | Плазменная панель | Проектор, флипчарт |
3 | Аудио- и видеозапись | 2 камеры и 1 микрофон |
4 | Wi-Fi | Wi-Fi |
5 | Бумага, ручки | Бумага, ручки, маркеры |
6 | Кондиционер | Кондиционер |
7 | Чай, кофе, напитки, угощения | Вода |
Адрес расположения фокус-комнаты: Москва, Газетный пер. д. 3-5 стр.1.
Как пройти: СКАЧАТЬ КАРТУ Фокус-комната находится в шаговой доступности от 10 станций метро (Охотный ряд, Театральная, Площадь Революции, Библиотека им. Ленина, Боровицкая, Арбатская, Александровский сад, Пушкинская, Чеховская, Тверская).
Путь в 5 минут: Выходите из метро «Охотный ряд» (выход в город к Тверской улице), идете по нечетной стороне Тверской до Макдональдса, поворачиваете налево на Газетный переулок, следуете до голубого пятиэтажного здания, увидите стеклянные двери, рядом вывеска “Институт Гайдара”, входите. В бюро пропусков скажите фамилию, а также, что идете в “Дискурс”. Вы пришли. Как проехать: Въезжаете на Газетный переулок с улицы Большая Никитская, припарковаться можно вдоль всего переулка. Парковка платная 380 рублей/час.
Самые крутые зарубежные ИТ-конференции второй половины 2021 года
Какой программист не любит оторваться на конфе? Мы перелопатили кучу сайтов и составили календарь зарубежных ИТ-событий — на них ещё можно успеть!
Абрикос Абрикосовый для Skillbox Media
«Конференция по новым компьютерным технологиям и защите компьютерных программ» — лучший способ потусить для настоящего айтишника. Особенно если событие проводится за рубежом (но не в Зимбабве) и туда можно полететь за счёт работодателя.
Мы сделали подборку классных зарубежных конференций: сгруппировали по темам и составили интерактивный календарь, а также спросили у опытных разработчиков, какие события они любят посещать. Спойлер: почему-то нашим спикерам конференции не заходят.
Пишет про технологии и бизнес.
Кибербезопасность
Black Hat USA
Даты: 31 июля — 3 августа — тренинги, 4–5 августа — основная программа (онлайн и офлайн).
Стоимость: 995 долларов за участие онлайн, от 1595 долларов — за офлайн.
Одно из крупнейших мировых событий в сфере кибербезопасности. Участники обсуждают методы обучения технологиям, свежие релизы платформ и сетевое взаимодействие. Зайдёт специалистам по безопасности, руководителям, аналитикам и даже хакерам, которые хотят взломать новейшие системы защиты.
AWS re: Inforce
Даты: 24–25 августа, только онлайн.
Стоимость: от 1199 долларов.
На конференции разбирают вопросы облачной безопасности, идентификацию и соответствие нормативным требованиям.
Медицина
HIMSS21
Даты и место: с 9 по 13 августа в Лас-Вегасе плюс онлайн-трансляция.
Стоимость: один день онлайн-присутствия — от 450 долларов. За офлайн — от 475 долларов. Цена за все дни — от 950 долларов.
Докладчики обсуждают всё, что связано с ИТ в медицине: прикладной ИИ и машинное обучение, кибербезопасность, исследования в биоинформатике и медицинской информатике, данные и аналитику, цифровизацию здравоохранения, венчурные инвестиции в медицинские стартапы.
В числе спикеров — несколько «бывших»: бывший директор Агентства национальной безопасности и киберкомандования США Майкл Роджерс, бывший директор по информационной безопасности Twitter Майкл Коутс и бывший директор по информационной безопасности Facebook и Yahoo Алекс Стамос.
«Чаще всего конференции — скучные. Много докладов из серии „мы взяли X и решили свою проблему“ или „как настроить X“. Практической пользы от таких докладов, как правило, почти нет. А ещё они снобские — люди строят из себя суперпрофессионалов. Если кратко: конференции — бесполезные, хотя многие аргументируют поездку на конференцию как инвестиции в обучение. Конференции — дорогие, билеты на топовые события могут стоить больше 50k. По факту же конференции — это сплошная реклама и хайринг. Они полезны организаторам и выступающим — деньгами и пиаром. Многие организаторы даже видео с конференций отдают только за деньги. Что касается разработчиков, то если офлайн-конференции ещё имеют какой-то смысл — это всё-таки развлечение и нетворкинг, онлайн-формат вообще бесполезен».
Kira 2pizza,
lead software engineer, автор Telegram-канала @topizza
Госсектор
GMIS International
Даты и место: круглые столы онлайн — с 20 июля по 12 октября. Сама конференция — 22–25 августа в Disney’s Coronado Springs Resort во Флориде.
Стоимость: от 199 долларов до 31 июля и от 399 долларов — после.
Конференция посвящена использованию ИТ в госсекторе, а проводит её GMIS — международная ассоциация ИТ-лидеров на госслужбе.
Облачные технологии
VMworld 2021
Даты: с 5 по 7 октября.
Стоимость: онлайн — бесплатно, а за доступ ко всем материалам после конференции придётся выложить 299 долларов.
Участники обсудят облачные технологии, проблемы безопасности облака, расскажут о своих кейсах и проектах.
Google Cloud Next
Стоимость: бесплатно онлайн, доступ по предварительной регистрации.
Руководители Google Cloud расскажут, как эффективнее всего работать в их экосистеме, какие решения для командной работы существуют, как обнаружить киберугрозы, анализировать данные, использовать облачный AI.
Спутниковые и радиотехнологии
Satellite 2021
Даты: цифровой форум «Будущее космоса» — 26–29 июля. Конференция — 7–10 сентября. Только онлайн.
Стоимость: от 99 до 3500 долларов — в зависимости от тарифа.
Топ-менеджеры, инженеры, чиновники и представители бизнеса обсудят перспективы и достижения гражданской космической отрасли.
Стартапы и ИТ-бизнес
TNW Conference
Даты и место: 30 сентября и 1 октября в Амстердаме под открытым небом и онлайн.
Стоимость: 480–1250 евро за офлайн, от 100 евро за онлайн.
Руководители технокомпаний, инвесторы и стартапы обмениваются знаниями. Среди участников — IBM, Google, Microsoft, Booking, PWC, Nike и другие. Среди спикеров — главный коммерческий директор Blockchain.com Лейн Кассельман, соучредитель и генеральный директор Rippling Паркер Конрад, глава отдела технологий и волонтёрства Google.org Джен Картер, генеральный директор Coursera Джефф Маггионкалда, директор лаборатории D-Ford Уша Рагхавачари.
Microsoft Inspire
Даты: 14–15 июля, онлайн.
Ежегодная ИТ-конференция для партнёров Microsoft. Среди спикеров — директор Microsoft Сатья Наделла, исполнительный вице-президент Джадсон Альтхофф и другие. В программе — доклады о возможностях продуктов MS, тематические сессии и секционные задания.
Slack Frontiers
Даты: 4–8 октября, онлайн.
Представители Slack расскажут, как создать правильные условия для совместной работы, использовать фишки Slack для повышения производительности и сохранить конкурентоспособность.
Web Summit
Даты и место: 1–4 ноября, Лиссабон.
Стоимость: от 495 евро.
На саммите соберутся СЕО и руководители различных технологических компаний и стартапов, в том числе представители Google, Siemens, Booking, CISCO, Microsoft.
Дополненная реальность
AWE USA 2021
Даты: 9–11 ноября, онлайн и офлайн.
Стоимость: 395–1295 долларов.
Конференция о применении VR, AR, MR в бизнесе. В числе докладчиков — представители Disney, Amazon, Shopify, Facebook, Google, P&G, Tesla, Walmart.
Искусственный интеллект
The AI Summit SILICON VALLEY 2021
Стоимость: пока неизвестна.
Крупнейшее мировое событие в сфере ИИ: более четырёх тысяч участников из 120 стран, в том числе более 100 топ-менеджеров компаний из Fortune 500. Например, Google, IBM, Microsoft, Samsung, Intel, Facebook, Cisco.
AI Super Summit
Даты и место: 13–14 октября, Амстердам и онлайн.
Стоимость: от 349 евро за офлайн, от 129 евро за онлайн.
На саммите обсуждают вопросы искусственного интеллекта. Среди спикеров — директор Facebook AI Research и профессор Нью-Йоркского университета Ян Лекун, профессор компьютерных наук и исследований операций Монреальского университета Йошуа Бенджио, главный научный сотрудник Google Кэсси Козырькова, технический директор Amazon.com д-р Вернер Фогельс, корпоративный вице-президент и технический директор AI Microsoft Джозеф Сирош.
AI & Big Data Expo Europe
Даты и место: 23–24 ноября 2021 года в RAI, Амстердам, 30 ноября — 1 декабря виртуальное шоу (онлайн).
Стоимость: неизвестно, регистрация ещё не началась.
Ведущая конференция и выставка по технологиям искусственного интеллекта и Big Data. Ожидается 8000 участников и более 500 докладчиков. Обсудят вопросы ИИ, Big Data и аналитики данных, машинное обучение, чат-боты и виртуальные помощники, RPA и автоматизацию, клиентский опыт, компьютерное зрение, голосовые технологии, NLP, бизнес-аналитику.
Insurance AI and Innovative Tech USA 2021
Даты: 14–15 сентября.
Стоимость: от 999 долларов.
Это онлайн-мероприятие для страховых компаний, проводимое Reuters. Обсудят применение ИИ и других технологий в страховании.
«С точки зрения компаний-участников это на 99% тусовка и на 1% бизнес. Лично я не видел ни одного случая, когда люди успешно законнектились на конференции и сделали бизнес. Обычно все уже знакомы и на конференциях просто укрепляют связи. Причём чаще всего за пределами стендов, на неформальных тусовках. Как по мне, эта модель устарела — сейчас на таких мероприятиях стало слишком много инфоцыганщины. Хотя это неплохо работает как нетворкинг для организаторов конференций — если у них есть сторонние бизнесы.
Для стартапов намного круче и эффективнее собирать точечно компанию из 5–10 проектов и инвесторов, а потом устраивать сессию с какой-то понятной целью. Условно, есть какой-то ИТ-гигант, которому надо решить проблему цифровизации процессов. Этот гигант собирает CEO (или других звёзд) компаний, которые потенциально могут закрыть их возникшую потребность и проводит неформальную старт-сессию с выездом в лес/горы/на море. С точки зрения инвестиций получится плюс-минус то же, что и при спонсорстве событий, а результат будет проще отследить.
Посетители же конференций обычно слушают темы, которые уже где-то были озвучены. Я сам видел, как с разницей в год один и тот же спикер задвигал один и тот же спич (не самый лучший причём). А випам даётся опция „прикоснуться“ к бизнесу. В общем, полный булшит».
Антон Гулин,
региональный руководитель биржи AAX в России и СНГ
About
We are always excited about gathering opinions to help our clients better understand their consumers, people just like you! We know how important your opinions are to the brands we work for and we’re always looking for people who want to share their input.
Our paid market research studies allow you to voice your opinions with people who listen and have the power to make changes. With your input, you can influence actual products, services, and policies — and get paid.
From paid focus groups online or in-person, to in-home interviews and online communities to shop-alongs, we offer many ways to get your opinion heard and let brands know what you’re thinking – and have fun at the same time!
We are members of various research organizations including Insights Association, American Marketing Association, QRCA and ESOMAR, so you can have confidence that everything we do is completely above board.
Ready to start offering your opinion and shape future products and services? Sign up here for paid focus groups and join our community of like-minded people.
Sign Up
Taking part in paid market research is a great way to get your opinions heard by the brands of products and services that you see and use daily.
Now for the legal jargon that we are forced to include. By registering with us, you are giving us your consent to process your information as described in our Participant Privacy Policy.
Step 1: Register
By clicking the Register button you will take the first step to create a profile and begin receiving surveys & calls for potential studies. The initial questionnaire asks for information that will assist us in finding upcoming studies for which you might qualify!
Step 2: Take Surveys Online & Over the Phone
Online: Surveys will periodically be emailed to you. Our surveys are mobile-friendly, so you can conveniently complete them from any mobile device on-the-go by either clicking on the link in your email. Completing these surveys will help us to determine if you qualify. If you meet the preliminary criteria, one of our recruiters will give you a call to ask a few more questions and hopefully get you signed up to participate.
Step 3: Participate and Get Paid for Sharing Your Opinions
Once invited, you will have the opportunity to share your thoughts and opinions on a variety of topics and products, either in person or online, helping brands improve their products. You might even get to try new products before they make it to market, all while having fun and getting paid. Look around you, everything you see started somewhere and grew to the product it is today with the input and opinions of individuals just like you, so join us, and help shape the world around you. Now it’s your time to shine. Register today to get the chance to explore the latest market research projects directly to your inbox.
Still not ready to register? Check out our FAQ’s
Who doesn’t want to earn some extra mad money to spend on themselves, their family or a special event? Paid market research not only gives you the opportunity to earn extra dollars but also allows you to voice your opinion on everyday goods, services, and brands, helping decision makers to direct product development and marketing initiatives.
Why do you need personal information about me?
We use that information to sort potential candidates to participate in the research. All studies have various requirements and quotas based on age, gender, household income, and even specific product usage. We use this data to help guide our initial search to avoid bombarding your inbox with studies that you may not pre-qualify for.
Do you sell my information?
No, we keep your information confidential. Our clients are only allowed to use your data for the specific purpose for which it was collected.
What are the different ways I can participate?
There are a variety of ways you can participate with the majority having a professional moderator leading the discussion.
All participation in any of the above will require you to be pre-screened, qualified, and invited to participate by our recruiting specialists prior to participation and receipt of compensation.
What are you trying to sell me?
Paid market research isn’t and never will involve a sales pitch. The goal is to gain feedback on products and services used in our everyday lives. Rest assured, there will never be any sales attempt made by our company. Ever.
How do I know this is legit?
Most market research companies you come across are genuine and we are one of those! You can always do your own research to ensure the company asking you to participate is a member of a market research organizations, such as Insights Association, American Marketing Association, QRCA and ESOMAR. And we are members of ALL!
How will I be paid?
There are several different methods we use to thank our participants for their time and opinions. You may get paid with cash, check, gift cards, by keeping the product, or a combination of these. The incentive amounts are based on what our clients specify, and we will share these details with you during the invitation process.
If you’d like to give some of the big brands your feedback on their offering, have some fun and put some green in your pocket at the same time, register today!
About
We are always excited about gathering opinions to help our clients better understand their consumers, people just like you! We know how important your opinions are to the brands we work for and we’re always looking for people who want to share their input.
Our paid market research studies allow you to voice your opinions with people who listen and have the power to make changes. With your input, you can influence actual products, services, and policies — and get paid.
From paid focus groups online or in-person, to in-home interviews and online communities to shop-alongs, we offer many ways to get your opinion heard and let brands know what you’re thinking – and have fun at the same time!
We are members of various research organizations including Insights Association, American Marketing Association, QRCA and ESOMAR, so you can have confidence that everything we do is completely above board.
Ready to start offering your opinion and shape future products and services? Sign up here for paid focus groups and join our community of like-minded people.
Sign Up
Taking part in paid market research is a great way to get your opinions heard by the brands of products and services that you see and use daily.
Now for the legal jargon that we are forced to include. By registering with us, you are giving us your consent to process your information as described in our Participant Privacy Policy.
Step 1: Register
By clicking the Register button you will take the first step to create a profile and begin receiving surveys & calls for potential studies. The initial questionnaire asks for information that will assist us in finding upcoming studies for which you might qualify!
Step 2: Take Surveys Online & Over the Phone
Online: Surveys will periodically be emailed to you. Our surveys are mobile-friendly, so you can conveniently complete them from any mobile device on-the-go by either clicking on the link in your email. Completing these surveys will help us to determine if you qualify. If you meet the preliminary criteria, one of our recruiters will give you a call to ask a few more questions and hopefully get you signed up to participate.
Step 3: Participate and Get Paid for Sharing Your Opinions
Once invited, you will have the opportunity to share your thoughts and opinions on a variety of topics and products, either in person or online, helping brands improve their products. You might even get to try new products before they make it to market, all while having fun and getting paid. Look around you, everything you see started somewhere and grew to the product it is today with the input and opinions of individuals just like you, so join us, and help shape the world around you. Now it’s your time to shine. Register today to get the chance to explore the latest market research projects directly to your inbox.
Still not ready to register? Check out our FAQ’s
Who doesn’t want to earn some extra mad money to spend on themselves, their family or a special event? Paid market research not only gives you the opportunity to earn extra dollars but also allows you to voice your opinion on everyday goods, services, and brands, helping decision makers to direct product development and marketing initiatives.
Why do you need personal information about me?
We use that information to sort potential candidates to participate in the research. All studies have various requirements and quotas based on age, gender, household income, and even specific product usage. We use this data to help guide our initial search to avoid bombarding your inbox with studies that you may not pre-qualify for.
Do you sell my information?
No, we keep your information confidential. Our clients are only allowed to use your data for the specific purpose for which it was collected.
What are the different ways I can participate?
There are a variety of ways you can participate with the majority having a professional moderator leading the discussion.
All participation in any of the above will require you to be pre-screened, qualified, and invited to participate by our recruiting specialists prior to participation and receipt of compensation.
What are you trying to sell me?
Paid market research isn’t and never will involve a sales pitch. The goal is to gain feedback on products and services used in our everyday lives. Rest assured, there will never be any sales attempt made by our company. Ever.
How do I know this is legit?
Most market research companies you come across are genuine and we are one of those! You can always do your own research to ensure the company asking you to participate is a member of a market research organizations, such as Insights Association, American Marketing Association, QRCA and ESOMAR. And we are members of ALL!
How will I be paid?
There are several different methods we use to thank our participants for their time and opinions. You may get paid with cash, check, gift cards, by keeping the product, or a combination of these. The incentive amounts are based on what our clients specify, and we will share these details with you during the invitation process.
If you’d like to give some of the big brands your feedback on their offering, have some fun and put some green in your pocket at the same time, register today!
StudyStream gives students a place to study live with thousands of others
Still can’t wrap your head around people wanting to watch others play video games on the internet? Here’s another one that might bend your brain a bit: people are watching other people study on the internet.
While it’s easy to miss if you’re a few years out of school, there’s a whole internet community built around studying and how to (hopefully) study better — one filled with Discords, subreddits and ridiculously chill music.
One part of all this is the “Study With Me” stream — which, as the name suggests, is a livestream of someone studying, meant to be kinda-sorta-watched while the viewer studies too. There might be a bit of music, maybe some rain sounds … but, for the most part, the host won’t be talking much or trying to entertain. That’d kind of defeat the purpose, after all. Don’t think anyone would tune in to that? There are dedicated YouTube channels with hundreds of thousands of subscribers, and pre-recorded, hours-long study streams with millions of views.
While the livestream studying concept has been around for a few years, much of its uptick in popularity came with the pandemic. How do you do study group when the library is closed and we’re not supposed to be sitting around each other in stuffy rooms?
StudyStream, a team out of Y Combinator’s Summer 2021 class, is bringing all of these ideas together and building it into a platform — a dedicated place online where students can study with others, share study tips and more. They offer 24/7 “focus rooms” on Zoom, where students are meant to turn on their camera, pop on some headphones and crack open their books with up to 1,000 other students — plus a Discord community for students who want to connect after the fact, or want to live study in smaller groups.
Launched late last year, the team is already seeing solid traction. Co-founder Sarujan Ranjan tells me they’ve seen upward of four million users come onto the platform, and their Discord community recently passed 400,000 users. Any time I’ve checked in the past few weeks, their study streams (of which six run in parallel) have collectively had thousands of users online. They also host onboarding streams bright and early each weekday, where they breakdown how the focus rooms work and introduce people to the etiquette … like why no one is talking.
Just as talking in a library would probably get you shushed, the 1,000-person streams aren’t meant for chatting — again, chatter would sort of defeat the purpose. Everyone’s microphone is blocked and the in-Zoom chat is disabled.
Of course, people find ways to express themselves. Some users change their Zoom display names to their social media handles; others hold up handwritten notes to say hello. One cute trick people seem to use is “waving” with Zoom’s built-in hand raise feature — it’s a way to say hello but also a way to get yourself bumped into the first few pages of on-screen streamers, if that’s something you want.
(And, of course, people will find ways to troll — give people a webcam, an audience and some degree of anonymity, and, well, it happens. As such, StudyStream has live moderators in each of the streams, with multiple ways to report anyone being nasty.)
Ranjan and his co-founders, Erfan Soliman and Tianyou Xu, didn’t initially set out to build a study streaming platform. In 2018, they founded the Knowledge Collective, an education platform where they’d host leadership training programs. In talking to more students, though, they found that most of them weren’t looking for another place to find stuff to watch or read.
“They didn’t have a problem with content. The thing that was really bothering them was … feeling unmotivated. Or unproductive, or isolated. [They’d say] ‘I can get the content, I just can’t get myself to actually read it.’”
So they started experimenting with study focus rooms, quickly finding an audience after a few popular study TikTokers and study influencers (they exist!) joined the platform and hyped it up. As more and more users stuck around and turned to StudyStream as a way to find community in a deeply isolating time, they knew it was time to make it their focus.
“We don’t want any student to have to study alone ever again,” says Ranjan, “regardless of where in the world they may be.”
All of StudyStream’s focus rooms are currently free to join, so how will they make money? That’s still in the works. Ranjan tells me they’ve experimented with premium rooms and have plenty of other concepts in the works — but for now, they’re focused on building out the platform and keeping users happy. One aspect of this is building out the experience outside of the focus rooms; they’re currently in a closed beta of their expanded web app, which will offer up things like shared task lists, an overview of how long/often you’ve studied, and more ways to connect with other students on the platform.
Image Credits: StudyStream